Our DNA:Racing:CUPRA powers up for ETCR AD/CA

CUPRA es prepara per a l'ETCR.

El món de l'automobilisme experimenta una ràpida transformació. Ens dirigim cap a una era més sostenible i innovadora. I, per descomptat, estem encantats que CUPRA exerceixi un paper cada cop més important en aquesta nova era. Després de tot, vam ser el primer fabricant d'automòbils en anunciar la nostra participació a l'Extreme E el mes de setembre passat: un campionat de SUVs 100% elèctrics en què els conductors competeixen en llocs que estan sent afectats pel canvi climàtic. Ara, estem encantats d'entrar en una nova fase, entrant al terreny dels turismes i participant al PURE ETCR.

En col·laboració amb l'equip Zengő Motorsport, aprofitarem el desafiament d'aquest nou campionat, portant a la pista el primer cotxe de turisme de competició 100% elèctric del món: el CUPRA e-Racer. A més a més, comptarem amb el suport del nostre equip, format per quatre pilots de primer nivell: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström i Dániel Nagy.

"El PURE ETCR és el començament d'una nova era per a les carreres de turismes: una en què a CUPRA ens sentim orgullosos d'anunciar, igual que al seu dia vam liderar l'exitós concepte TCR", va dir el Dr. Tietz, Vicepresident Executiu de recerca i desenvolupament de CUPRA i SEAT. "Aquest nou campionat serà molt emocionant i estem desitjant veure batalles èpiques a la pista. Tenim l'equip adequat per aconseguir grans èxits i, com en tot el que fem, lluitarem per la victòria!".

La primera vegada que vam presentar el CUPRA e-Racer va ser al Saló de l'Automòbil de Ginebra, quan era només un vehicle conceptual, cap al març del 2018. Després, coincidint amb el segon aniversari de CUPRA, el febrer de l'any passat, vam exposar el cotxe en tota la seva esplendor de competició. Ofereix un rendiment de somni i està preparat per emocionar els espectadors del PURE ETCR. Gràcies als seus quatre motors elèctrics a l'eix del darrere ia la bateria de 65 kWh refrigerada per líquid, genera una potència màxima combinada de 500 kW (680 CV) i ofereix un parell màxim de 960 Nm. Accelera de 0 a 100 km/h en només 3,2 segons i és capaç dassolir una velocitat màxima de 270 km/h.

Des de la primera sortida a circuit al 2018, el CUPRA e-Racer ha completat més de 5.000 quilòmetres: amb els nostres pilots aportant els seus coneixements durant tot el procés. L'equip ho ha provat en circuits com Montmeló, Calafat i Castellolí (Espanya) i Rijeka (Croàcia). Després, després de provar una nova bateria construïda a propòsit i comprovar els sistemes electrònics que hi estan associats, com la unitat de control del vehicle i els sistemes de seguretat, portem el cotxe a Motorland Aragó (Espanya) i Vallelunga (Itàlia) durant el primer semestre d'aquest any per fer les proves finals.

"El disseny i desenvolupament del CUPRA e-Racer ha de ser un dels projectes més emocionants i desafiadors en què he participat. Ha estat un llarg camí, amb milers de quilòmetres dedicats a les proves a diferents parts d'Europa. També ho hem conduït en diverses condicions, per descobrir el veritable potencial d'aquest increïble cotxe de carreres", va dir Xavi Serra, Cap de Desenvolupament Tècnic de CUPRA Racing.

L'equip perfecte per a un gran repte

CUPRA alinearà dos e-Racers al PURE ETCR, recolzats per un equip que combina joventut i experiència per ajudar CUPRA a aconseguir el seu únic objectiu: lluitar pel primer títol de campió en la història del touring elèctric. Per a tot l'equip, el PURE ETCR serà un repte sense precedents, no només perquè es tracta d'una tecnologia completament nova, sinó també perquè el format de la competició és molt revolucionari.

Al PURE ETCR, els participants es dividiran en grups i s'enfrontaran en curses curtes i emocionants de 8 a 10 quilòmetres. Els pilots disposaran d'eines com els “Power-ups” per ajudar a donar un impuls extra quan ho necessitin. I com que cada cursa es desenvoluparà al llarg de 12-15 quilòmetres, el posicionament per a les rondes finals dependrà dels resultats obtinguts a les "batalles" de les primeres etapes. El guanyador de la prova general s'anunciarà com a "Rei o Reina del cap de setmana", en rebre el major nombre de punts (30).

La igualtat entre els participants està garantida, ja que tots els vehicles seran molt semblants en termes de configuració tècnica. Per reglament, tots han de ser cotxes completament elèctrics, de tracció posterior i han de transmetre una potència de 500kW amb una bateria de 65kWh. Les úniques àrees on es permeten marges d'adaptació i treball per part de cada marca és el disseny del xassís, l'aerodinàmica i les dimensions de la carrosseria de cada vehicle.

Tot l'equip CUPRA està completament preparat per al desafiament al PURE ETCR 2021. Uniu-vos a nosaltres i vegeu tota l'acció en les següents dates de la cursa:

 

PURE ETCR 2021 – Calendari

 

18-20 Juny – Vallelunga (Itàlia)
9-11 Juliol – MotorLand Aragón (Espanya)
6-8 Agost – Copenhagen (Dinamarca)
20-22 Agost – Hungaroring (Hongria)
15-17 Octubre – Inje (Corea del Sud)